Even bijkletsen - Reisverslag uit Purchase, Verenigde Staten van Bregje Smits - WaarBenJij.nu Even bijkletsen - Reisverslag uit Purchase, Verenigde Staten van Bregje Smits - WaarBenJij.nu

Even bijkletsen

Blijf op de hoogte en volg Bregje

06 September 2013 | Verenigde Staten, Purchase

Hi y'all!

Ik hoop dat het goed met iedereen gaat. Met mij gaat het weer beter in ieder geval hihi.

M'n lessen beginnen al 'leuker' te worden en ik begin steeds meer mensen te leren kennen (buiten hockey). Ook de professors weten al dat ik 'B' ben, dus dat is, denk ik, een goed teken!

Ik heb alleen deze week een opstootje gehad met onze assistent coach... We kunnen goed met elkaar opschieten, alleen moet ze niet al te stoer tegen mij doen want daar kan ik helemaaaaal niet tegen. Schreeuwen en schelden tegen Bregje werkt niet; dus kappen. Ik was erg gefrustreerd en dat kon ze goed merken ook!
Vandaag zag ik tot mijn verbazing een briefje van haar in m'n locker. Veel complimentjes, dat ik in mezelf moet geloven en dat ik het team nog veel kan leren. Ego-boost, yes! Haha.
Helaas was dat niet voor lang... Vandaag met training ging ze weer tekeer en moest ik van het veld af, net als een ander teamgenootje. Ik had geen idee wat ik verkeerd deed! Gelukkig was mijn 'echte', leuke en super lieve head coach er dit keer wel bij, dus die ging even met mij apart zitten. Ik gooide alles bij hem eruit. Het luchtte op! Hij zei dat ik altijd bij hem terecht kan en dat hij al eerder tegen de assistent heeft gezegd dat ze even moet dimmen. Ook zei hij het volgende: 'I love you, okay. Ik ben degene die hier de beslissingen neemt! Ik zie je als een extra leider van het team etc etc etc'...... Oppepper :)

Mijn absolute hoogtepunt van de dag was super leuk nieuws van papa en mama: ze komen de 25e naar Manhattanville voor Parents Weekend!!! In dat weekend heb ik ook twee thuiswedstrijden, dus kunnen ze me hier zien hockeyen in plaats van op Gooische :) Super super super veel zin in!

Morgen en zaterdag heb ik weer twee wedstrijden, uit @ Vassar (ongeveer 45 min hier vandaan). Exciting! Zal jullie laten weten of we hebben gewonnen. Trouwens, op www.govaliants.com kunnen jullie ook 'live stats' bekijken, of zelfs de 'live stream' als je dat leuk zou vinden!

Nu ga ik lekker in m'n bedje Inferno van Dan Brown uitlezen.

Adios!

Love, B



  • 06 September 2013 - 10:42

    Janneke Mulder:

    Hoi Breg!
    Living the American dream! Ik heb het zelf ook een jaar meegemaakt en als ik jouw foto's en verhalen lees, krijg ik weer de kriebels! Echt geweldig dat je bent gaan studeren in the States! Have fun met parents weekend en dat hockey klinkt ook geweldig, alhoewel ik meteen geloof dat jij ze nog heel veel kunt leren, wij als hockey landje ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Purchase

Welcome to New York!

Hi allemaal!

Na een paar drukke dagen achter de rug te hebben kan ik jullie eindelijk mijn verhaal/verhalen vertellen :)

Toen ik aankwam afgelopen vrijdag ging het allemaal heel soepel. Ik kwam aan op de campus, spullen in mijn kamer gedropt, Student ID en sleutel opgehaald en even mijn nieuwe teamgenootjes gedag gezegd.

De dag erna, zaterdag, begon het: preseason. Ik hockey (nou ja, ren) drie keer per dag. 'S ochtends van 9 tot 11, 's middags van 1 tot 2.30 en 's avonds van 6.30 tot 8. Het is zwaar, maar zeker te doen. Iedereen is er voor elkaar en helpt elkaar erdoorheen! Alle meiden zijn super aardig en 'supportive', dus dat is fijn.

Vandaag was de laatste dag dat we drie keer per dag training hebben. Morgen hebben we een dagje (wauw, een dag) vrij! Het is team day :) 'S ochtends ga ik eerst even de stad in om mijn nieuwe Amerikaanse telefoon contract te regelen en om nog wat dingen voor mijn kamer te kopen. 'S avonds neemt de vader van Jules, een meisje uit ons team, ons allemaal mee uiteten. Heel gezellig!!!

Donderdag gaan we de Freshmen helpen om in te trekken. Er is ook een DJ op het grote grasveld voor 'the castle', dus dat wordt een leuke ochtend. Daarna heb ik een meeting voor internationale studenten. Van 12 tot 2 en van 6 tot 8 heb ik weer training, dus dan kunnen we weer aan de bak... Dit gaat door tot en met zondag. Zondag gaan we onze eerste oefenwedstrijd(en) spelen @ Nichols, in Massachusetts.

Vrijdag moet ik mijn vakken gaan kiezen. Ik heb drie verplichte vakken, writing bijvoorbeeld, en heb al zelf een communications&media vak gekozen. Maandag begint het echte leven: aan de studie! Ik weet mijn precieze rooster dus nog niet, maar wat ik wel weet is dat ik elke dag, behalve als we een wedstrijd hebben, hockey training heb ;) De 29e is onze eerste wedstrijd tijdens een toernooi in Maine, waar we zullen blijven tot de 31e.

Het worden een aantal drukke, maar sowieso leuke en interessante weken.

Ik zal jullie proberen zo snel mogelijk een nieuwe update te geven, maar ik kan niks beloven. I like totally miss you guys though!!!!

X, 'B' (want niemand kan Bregje zeggen)

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Spring 2014

12 November 2013

November update

25 Oktober 2013

PARENTS WEEKEND

02 Oktober 2013

Hello October!

12 September 2013

9/11
Bregje

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 11841

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 26 Mei 2017

Welcome to New York!

Landen bezocht: